Buster

    Datum: 2009-04-26 Tid: 20:03:50


Buster är min bebis :)
En blandras på snart 5 år, blandis mellan Jack Russel/Tax och Griffon...
Är dock lite orolig :(
Han har börjat visa symptom som hundar får när de är gamla, vill ju inte att min Buster ska bli gammal nu..
Symptomen är övervikt, hörsel nedsättning, mer slö under promenaderna, gråa hår lite här o var på pälsen + att han börjat ogilla andra folk, vill liksom bara vara med dom han känner..
Är det någon som vet om blandraser typ åldras snabbare eller vad man ska säga...
Eller är det normalt att vid 5 års ålder redan börja få ålderstecken.. Hmmm...
Någon hundvetare som vet????

Ha det :)

Kommentarer
Postat av: Syrran S

Suck, prova ringa till veterinär o kolla lite med dem,

jag e oxå orolig för Astor, han börjar bara bli lugnare o lugnare när vi hemma.. men när vi e ute lr hos nån är han vild, men hemma mkt lugn hursomhelst. Men tycker att du ska ringa t veterinär o kolla lite kanske?



Kraam puss ily..

2009-04-26 @ 20:22:55
URL: http://shinesia.blogg.se/
Postat av: Fia

så söt Buster är! :)Jobbigt att han börjar bli dålig nu.. Kan tyvärr inte hjälpa dig med dina funderingar.. Men hoppas det går över snart.

Ja, äggklockan är jättebra, speciellt för mig som inte har tid och glo på när den har kokt färdigt. Haha.. kram!

2009-04-26 @ 21:01:09
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: callo

ja våra hundar börjar bli gamla.. suck.. det vill jag inte att dom ska bli gamla.. är orolig för mina hundar också..mamma

2009-04-26 @ 21:36:49
Postat av: Fia

vilken fin blogg du fått!! :)

Ja, Edwin har verkligen hittat sitt intresse. Han typ lever för det. :) Tror oxå Hugo funnit sitt, ngt med musik alltså med gitarr, vi får se :) Kram

2009-04-26 @ 23:24:10
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Hört en del säga att blandraser är friskare, för dom är inte sönderavlade som vissa "rena" raser kan vara. Men prata med veterinär och kolla så hunden inte har en sjukdom. 5 år är inte så himla gammalt för en hund. Lycka till :)

2009-04-28 @ 22:54:08
URL: http://vildkatten.bloggagratis.se
Postat av: linda

jaa, det är detsamma med azi, hon är ju 7 år. jag är så orolig ... men azi och buster är ändå ganska pigg tycker jag? grå hårstrån är vanligt, vissa hundar får tidigare och vissa senare. azi har gråstrån men syns ej så tydligt pga vitpäls, lite tur :)

2009-05-09 @ 12:04:20
URL: http://gommish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Trackback
RSS 2.0