Lycklig :)

    Datum: 2009-04-23 Tid: 13:53:31
Jag och Emil har haft mycket funderingar (mest jag) om vilken skola Anton ska gå på i höst..

Först ville vi inte att han skulle gå i Hagaskolan som ligger här i Oxhagen, sen var vi på informationsträff och det verkade jättebra, deras läroplan osv så vi bestämde att Anton skulle gå där ändå..

Sen började vi höra från andra folk som haft deras eller deras kompis barn på Hagaskolan att det är mycket förstörelse,stölder osv, hmm blev lite orolig men tänkte inte så mycket på det.. Sen fick jag höra en ännu hemskare grej, vet egentligen inte om det är sant men det gjorde mig tillräckligt upprörd. Det var en dagiskompis mamma som sa att hennes vän hade sin unge på Hagaskolan 6 års gruppen + 1 klass, sen skulle dom flytta till Lundby och barnet skulle börja 2 klass i Lundby men då ansåg Lundby skolan att det barnet hade otillräckliga kunskaper för att börja 2 klass så det barnet fick gå om klass 1 i Lundby...

Jag reagerade direkt och vill absolut inte att Anton ska få för lite kunskaper så jag ringde i Tisdags till Rosta skolan som vi egentligen ville från början och berättade att vi ville söka Anton dit istället, var jätte orolig att vi var för sent ute, men tanten på expeditionen sa att det var en stor chans att det skulle finnas plats men att skolans rektor skulle ringa mig för mer info o så..

Och idag fick jag samtal från Rosta skolan, Anton har fått plats där till hösten, jag blev så himla glad..
Vill ge mina barn en positiv och bra skolgång...
Emil hörde från en arbetskamrat att Rosta skolan är väldigt bra så jag hoppas att Anton ska trivas där och få många vänner :):)

Var tvungen att berätta :D

Ha det :)


Kommentarer
Postat av: Silva

Skönt för Anton, förstår att ni båda blev oroliga, det är bra. Ja Anton går ju snart i skola :/ fyfan vad tiden går så fort, snart är han klass 1 :-) Stor pojke faktiskt, sen 2,3,4,5....Fyfan vad tiden rusar :))



Men verkligen skönt för er.

Ses snart, längtar.

Puss.

2009-04-23 @ 15:01:23
Postat av: Fia

Hej! Usch, vad hemskt det där med Hagaskolan. Tur att det löste sig för er, nu blir det lite längre bort, men det är ju för A.s framtid. DEt kommer gå jättebra. Fick brev idag om Edwin, nu känns det ännu mer spänannde då vi fått veta vilken grupp han kommer gå i o vilka kamrater han får. :) Nu har våra pojkar blivit stora! :D Kram

2009-04-23 @ 15:36:38
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Fia

Hihi, nej precis.. Man kan ha kvar gröten och lägga den på något som är kallt, en kort stund. Eller så fixar man det efteråt om man råkat bränna gröten på botten :) Kram

2009-04-23 @ 15:48:31
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Fia

Hehe, ja små barn - små bekymmer och stora barn - stora bekymmer. Sucksuck. Hihi, men hoppas de blir fina pojkar i framtiden som inte gör dumma saker. :) Jaja, men det är så kul med det här inför hösten. :) Nästa år är det Hugos tur, blir lika spännande! :) Kram

2009-04-23 @ 18:26:54
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: callo

ja skönt att höra anton ska rosta skolan.. blev glad när du ringde till mig och berättade..kram

2009-04-23 @ 22:09:27
Postat av: Mimmi

JA! Då fick jag som jag ville, hihi :) Nej men det är ju tur att ni fick veta innan hon börjar där! Nu börjar Anton verkligen bli en stor pojke :)

2009-04-23 @ 22:54:37
Postat av: Elenor

Kul att du började blogg nu? :D

2009-04-23 @ 23:39:19
Postat av: callo

ja anton blir stor pojke snart blir han student tiden går och man hinner inte med... ja hoppas att ni flyttar närmare skolan och jag skulle bli glad få vara grannar med er så jag kan träffa barnbarnen varje dag.. hihihi håller tummarna för att ni hittar lgh närmare mig

2009-04-24 @ 09:41:02
Postat av: Pea

Heeej, kul med att du har en blogg!!...:)

Jaa skönt att det ordnat sig till slutet med skolan till Anton!

Jag är också orolig för Benjamin´s nya skolan, läste på hemsidan om skolan o vi var där på möte också och allt såg så fin ut därinne, har inte hört något illa om skolan, så jag får hoppas det är en bra skola!...=)

Kraam på er

2009-04-24 @ 10:51:02
URL: http://artan.blogg.se/
Postat av: Jenny M

Kikar in.... hittade där via sias reklam i msn :)

2009-04-26 @ 18:10:11
URL: http://snart
Postat av: linda

åh så söt att han ska börja skolan :) jaa, så bra att ni valt en skolan som ni känner bra för!

2009-05-09 @ 12:06:33
URL: http://gommish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Trackback
RSS 2.0