Ojojoj

    Datum: 2009-08-21 Tid: 15:27:22
Idag var en händelserik dag för Anton på skolan....

När jag kom för att hämta Anton så såg jag att han hade torkat blod under näsan, jag tänkte direkt vafan har hänt nu..
Så berättade fröken att han hade fått en smocka från en kille i samma klass och blödde jätte mycket näsblod :(, fröknarna visste inte vad som hade hänt då de ej var med vid tillfället..
Men de hade pratat mycket om det som hänt och det verkade okej efter en stund...
Jag frågade Anton vad som hände men han sa att han hade bara sagt hej till den andra killen då hade han smockat Anton på näsan., Hmm tyckte det lät konstigt men okej...(Visste inte att Anton förklarade för Mimmi att han skulle skoja med den andra killen)
Jag ringde till killens mamma för att kolla med henne vad hennes son hade sagt och då sa han att Anton tänkte slå men gjorde det inte och då ville han  slå tillbaka till Anton  o träffade näsan..
Jag frågade Anton varför han tänkte slå för han vet ju att han inte får slåss, men Anton sa att han skulle låtsas slå sen stanna innan träffen, då fattade jag att den andra killen inte visste att Anton skoja och trodde att han skulle få en smäll och försvarade sig..
Som tur va bryr sig inte Anton så mycket om det som hänt och enligt Anton är de fortfarande kompisar  :):)


Jaja sånt händer men nu har jag sagt att Anton inte ska skoj slå om den andra inte vet det...


*Vill inte skriva den andra killens namn, därför lite krångligt i texten :) *

Kommentarer
Postat av: Sia

Sånt händer men nu vet Anton vad man ska göra..

Krampuss

2009-08-21 @ 15:53:12
Postat av: Mimmi & Bamse

Nu har de båda lärt sig en läxa. Den andra ska inte slå. Anton ska inte skoja om det om den andre inte vet. Men tur att de fortfarande är vänner :)

2009-08-21 @ 16:15:42
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Fia

Ojoj, vilken start på förskoleklassen! :) Stackars anton, men tur att han inte brydde sig om det så mkt. Vi mammor ska alltid göra allting större än vad det är. :) Men trivs Anton i skolan? Det gör Edwin :) kram!

2009-08-21 @ 21:47:14
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Fia

Ja, Edwin trivs också. Men han tycker det är skönt och komma hem kl 13. tror pga han är ovan nu med allt nytt i skolan. Men annars så trivs han, tror att han längtar tills han blir lite äldre så att han kan spela fotboll med de äldre killarna och så vill han åka hem själv haha. jag vågar inte låta honom göra det själv ännu.



Ja, det är så kul och springa sådana lopp tycker jag. :)

Kram!

2009-08-21 @ 22:38:44
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Fia

glömde tillägga. Det är oxå 23 elever i hans klass, 14 tjejer och 9 killar :) kram

2009-08-21 @ 22:39:49
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: callo

ja bra att dom lärt sig läxa och missförstånd varandra men huvudsaken att dom är vänner..det är ju bättre.. ja så händer det ibland..kram

2009-08-22 @ 15:44:14
Postat av: Fia

ja, precis. Vi hade mysigt. passade på och vara ute nu när det var OK väder, hoppas det fortsätter ett tag till. Ja, barnen hade jättekul i skogen, de hittade en hel del därinne. :)

2009-08-23 @ 13:32:14
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Fia

Hej! Tack, är så nöjd med den, den förra var oxå fin men alltid kul med lite förnyelse. Hihi kram!

2009-08-30 @ 16:40:52
URL: http://edwugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Trackback
RSS 2.0