Test

    Datum: 2009-05-13 Tid: 13:19:39
Ja som de flesta vet är jag ganska orolig över att Anton ska börja skolan, han är stor = mindre koll från personal os.v...
Mina tankar är: tänk om det händer ngt så är personal inte där, tänk om han blir mobbad men ingen ser o.s.v...
Det är alltid detta "tänk om".. Emil tycker jag överdriver lite, ja så kanske är fallet men det är min älskade lilla Anton och vill kanske inte acceptera att han börjar bli stor och kan mycket själv.. Hmmmm....
Låter så överbeskyddande men det känns som att man vill ha 100 % koll hela tiden, är Anton ute o cyklar på gården kan jag inte slappna av o göra annat, det är hela tiden ut på balkongen för att kolla att allt är bra, eller fråga Emil om han sett Anton... Ibland är det väldigt jobbigt att känna så men det kommer automatiskt....
Ibland går Anton till Mimmi och Martin som bor på andra sidan gatan för att antingen hälsa på eller hämta/lämna något, då kan jag ringa efter 5 min för att kolla så han kommit fram och kollar så han är på väg hem...
Jag vet ju att Anton är stor, han kan själv och är duktig, men ändå....*suck*
Kan de inte alltid vara bebisar och beroende av föräldrarna??? *hehe*
Det är roligt att se hur de utvecklas...
Jag testade Anton häromdagen.. Frågade vad han skulle göra om okända människor bad honom sätta sig i bilen, eller om de lockade med godis os.v... Anton svarade rätt på alla att han skulle säga nej och gå därifrån till fröken om det hände på skolan..
Då frågade jag vad han skulle göra om de sa att din mamma o pappa sa att vi skulle hämta dig.. Då blev han osäker.. Jag svarade direkt att om Anton inte känner de personerna så spelar det ingen roll vad de säger, gå därifrån...

Det var skönt att få höra att han visste vad han skulle göra om det händer..

Ska iväg o jobba natt idag..

Vi hörs, ha det :)

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Duktig Anton är! Hoppas att han gör så om det händer på riktigt! :) Viktigt att föräldrar ofta pratar med dem om det..

2009-05-13 @ 15:15:42
Postat av: Anonym

Du har så fina intelligenta barn... Allt kommer bli bra ska du se =)

Tack för ditt fin fina kommentar..

Puss

2009-05-13 @ 18:15:22
URL: http://mittbitterljuvaliv.blogg.se/
Postat av: callo

det ska nog gå bra för anton.. det var ju precis samma sak med mig när ni var liten och var oroligt för allt men det gick ju bra.. kram

2009-05-14 @ 11:24:39
Postat av: Sis S

Tror absolut att alla föräldrar gör så men jag vet att du är ofta småorolig för dina ungar minns du g-svik :)



Puss ilove you..Men det är väldigt bra för Anton att han vet nu men bara upprepa det om igen och om igen.. Så han förstår till slut.



Puss!!

2009-05-14 @ 12:04:57
URL: http://shinesia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Trackback
RSS 2.0