Suck

    Datum: 2009-11-30 Tid: 21:25:29
Idag hade jag en för jävlig morgon :(
Fick tidigt i graviditeten problem med foglossning och bäckenbesvär så nu när det är tungt så blir problemen värre, det finns ju tyvärr inget man kan göra förutom att ta det lugnt och undvika sånt som förvärrar besvären.. Emil jobbade natt igår tills idag så det blev jag som lämnade Anton på skolan och Tindra på dagis..
Först gick jag o Tindra till dagis, det gick ganska okej, började känna av det onda när jag skulle gå med Anton till skolan, på vägen hem trodde jag att jag skulle ramla ihop sista biten pga värk max..
Kämpade mig nästan till tårar pga värken och varje steg var ett helvete, när jag väl är hemma lägger jag mig på sängen och kändes som hela kroppen blev förlamad....
Sen dess har jag förbannat ont i bäckenbenet och försöker att inte röra så mycket på mig :(:(

vid 17 tiden tog jag ett varmt bad och satte mig sen i soffan.. Senare åkte emil iväg på bandyträff, barnen hade lagt sig, då kom jag på "ja just det barnet har inte rört på sig så mycket idag, bara 2 ggr tror jag, blev orolig för det är ett väldigt väldigt aktivt barn." Samtidigt kom jag på att magen varit stenhård hela dagen med korta men onda sammandragningar till o från sen lunch tiden...Ringde in till förlossningen o pratade med dom, BM där tyckte jag skulle komma in så dom fick göra ett CTG, ja visst tänkte jag.. Ska bara fixa barnvakt osv.. Sen börjar ungen självklart sparka o röra sig jättemycket så jag struntade i att åka in.. Nu vet jag att det lever och mår bra :)

Ingen rolig dag idag men men....

Kommentarer
Postat av: Fia

Jobbigt med onda sammandragningar. Du får försöka att vila dig så mycket, barnen har det bra och du kan ta det igen sen när du har fött.. Hoppas ni får en skön jul och du slipper ha ont ofta.



jaa, det var en bra idé, skönt och slippa fixa 24x2 småsaker eller godis.. :) men det är första gången, så vi får se vad barnen tycker. Nästa år blir det nog ngt annat present i eller lego igen, vi får se :D

kram

2009-11-30 @ 21:59:37
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Martin

Låter jobbigt :(

2009-12-01 @ 09:21:42
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Haha ja jag ska :D

2009-12-01 @ 13:25:33
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Syrran S

Urk tröstkrama skönt det går över nu iaf.

älskar er alla Bebisen i magen, ta hand om mamman nu hon är orolig för dig :o)

Sparka mycket nu så kommer du ut SNART, Moster S längtar efter dig :)

2009-12-01 @ 13:41:31
Postat av: Callo,Baloo & Simba

aj då men skönt att bebisen mår bra och rör sig.. längtar längtar...

2009-12-03 @ 08:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Trackback
RSS 2.0