Skara sommarland

    Datum: 2010-07-23 Tid: 12:45:39
Är lite arg för jag glömde kameran hemma när vi åkte till skara sommarland så jag har inga bilder att visa :(

Vi åkte dit igår morgon, Felix fick stanna hos mormor under dagen och sov över där till idag..
När vi åkt ca 5 mil från Örebro så började det regna, hmmm det stog iofs att det skulle vara mulet o lite regn på fm men sen skulle det vara sol..
Men iallafall så åkte vi, vi skulle träffa emils bror o hans familj där, dom hade campat där så dom smsade oss att det spöregnade där... På gränsen att jag ville vända o åka hem men men...
Vi var framme vid campingen vid 10 tiden, då regnade det lite men man såg på himlen att det höll på att spricka upp till bättre väder.. kl 11 åkte vi till skara sommarland då hade det slutat regna men det var lite mulet fortfarande, vid 12 tiden blev det sooool och det höll sig hela dagen, så underbart varmt o soligt under hela dagen vi var där.. vi stannade tills de stängde kl 7 sen åkte vi o åt lite, sen vidare hem, var hemma kl strax efter 22.. Barnen var så trötta, Tindra somnade direkt i bilen medans Anton höll sig vaken hela vägen hem..

Vi + emils bror o hans familj + mimmi o mackan var med där, vi hade det mysigt och roligt...

Anton och Tindra åkte olika karuseller, allt från släng gungorna till berg och dalbanan :)

I vattenlandet åkte Anton mattan, forsen, ringarna och badade i stora poolen, han är så duktig som vågar på sig det :)
Tindra ville inte åka de stora rutschekanorna, hon höll sig till barnpoolen och lite i stora poolen..

Vi satt på stora gräset precis bredvid en rutschekana, Tindra ville stå där o titta pga Mimmi, mackan och Tobbe skulle åka den, okej sa jag.. Tittade bort i 1-2 minuter max så var Tindra borta..
Vafan tänkte jag gick o letade o letade men hittade henne inte, emils brors familj hjälpte till o leta med nej ingen Tindra, då kände jag att nu bryter jag ihop snart, massor med folk det är omöjligt att se var hon är.. Men tittade en sista gång ut mot det stora gräset vi satt på.. Där uppe ser jag ett par röda bikinitrosor, snälla säg det är Tindra tänkte jag, sprang dit och visst var det hon, hon stog med 2 vuxna tjejer.. Tack snälla sa jag.. Tindra hade sagt till dom att hon tappat bort sin mamma och att telefonnumret stog på armen men nu är det borta och kunde inte komma ihåg vad det var för nummer, samt att hennes mamma hade svart/vit bikini med blåa shorts.. O vad ledsen hon var, stackarn... Kramade henne hårt o frågade varför hon hade gått bort men hon sa att hon tänkte gå tillbaka till mig men då hittade hon oss inte.. Inte lätt att se oss bland folk även fast vi satt nära där hon stog...
Berömde henne mycket för att hon var så duktig att beskriva hur jag såg ut o så :)
Jätte imponerad av henne..
Efter det höll hon sig max 1-2 meter ifrån oss..

Annars hade vi en super dag med fint väder och snälla barn...
Tack alla som var med...

Vi höres :)

Kommentarer
Postat av: Fia

inte kul och glömma kameran, men tur iaf att ni fick fint väder o kunde ha kul därborta. Otäckt när barn försvinner, tur att det gick bra. Det är en va det värsta som kan hända. usch. men skönt att det gick bra. kram

2010-07-23 @ 19:21:06
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Callo

ja jag har haft mycket trevligt med felix hela dagen igår och idag.. han var så mysigt och snäll unge..:-d

och samt att det var lite otäckt att tindra var borta en stund..;-( men allting var ju bra skönt.. ja.. hoppas att jag får ta hand om barnbarnet snart igen:thumbup:

2010-07-23 @ 19:33:43
Postat av: sia

åh, fick litttte tårar när jag läste om tindra men samtidigt bra hon vet vad hon ska göra o.s.v.

KRAAAAAAAAM o pussssssssssssss:rolleyes::love:

2010-07-23 @ 23:58:13
Postat av: Fia

ja, filmen var hemsk. Jag vågade inte titta när de stenade henne. usch! Hemskt att det fortf. händer därborta. Tack, amy är så underbar men gud, vad busig hon är! Att hon orkar.. :D kram

2010-07-26 @ 21:55:12
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Fia

Härligt med semester! men har inte fattat det riktigt än, det brukar ju ta tid ;) ska njuta fullt av dessa dagarna nu. :)



Ja, vädret kan vi inte göra något åt, bara att le och vara glad... hellre regn och ha semester än att jobba med sol, kanske..... (måste vara positiv någon gång :blush:)



kramkram!

2010-08-02 @ 19:06:07
URL: http://edwugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P
Trackback
RSS 2.0